Hızla gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerinin sunduğu imkanlar ve değişen toplumsal ihtiyaçlar doğrultusunda, organizasyonların daha etkin, verimli hizmet vermek ve faydalanıcı memnuniyeti sağlamak üzere insan, iş süreçleri ve teknoloji unsurlarında gerçekleştirdiği bütüncül dönüşümdür.

Dijital teknolojiler ile ilk olarak anolog kayıtlar dijital ortamda işlenir hale getirilmiş (otomasyon) ve süreçler dijital ortama aktarılmıştır (e-hizmet). Gelinen noktada ise tüm kurumsal varlıklar ve paydaş ilişkileri dijital ortamda yeniden tanımlanmaktadır (dijital dönüşüm). Dijitalleşme süreci tek yönlü olmayıp, organizasyonlar yeni teknolojiler ile her zaman otomasyonlarını daha verimli kılabilmekte ve hizmetlerindeki dijital teknoloji deneyimini iyileştirebilmektedir.

Dijital dönüşüm, yeni koşullara ve beklentilere uyum sağlamayı ve çevikliği gerektirdiğinden, en başarılı organizasyonlar dahi dönüşümünü tam olarak tamamlamakta zorluk çekmektedir. Dijital dönüşüm süreci kolay değildir:

  •  Tek ve hazır paket çözümü bulunmamaktadır.
  •  Teknoloji hızlı bir şekilde değişmektedir ancak alışkanlıkları değiştirmek oldukça zordur.
  •  Dijital dönüşüm çok farklı unsurları (insan, süreç ve teknoloji) birlikte dönüştürmeyi ve yönetmeyi gerektirmektedir.
  •  İş ve işlemler beklememektedir.
  •  Dijital dönüşüm süreklidir.
  •  Dijital dönüşüm geçmiş, bugün ve geleceği aynı anda düşünmeyi gerektirmektedir.

Dijital dönüşüm, bir işletmenin her alanını yeniden şekillendirir. Sayısal teknoloji gelişmeye devam ederken, başarılı dijital dönüşümün dikkatli bir şekilde birlikte çalışılmasını, düşünceli planlamayı ve her departmanın dâhil edilmesi beklenmektedir. Dijital dönüşüm, bir eğilimden modern iş stratejisinin merkezi bir bileşenine dönüşmüştür.

 

Uyumluluk

Uyumluluk, başarı için her zamankinden daha hayati önem taşımaktadır. Modern işletmeler, endüstri 4.0 ve pazar değişimlerine uyum sağladıklarında ve şirket kültürüne ve düzenli operasyonlara yeni teknoloji kattıklarında başarılı olurlar. Bununla birlikte, dijital dönüşüm yalnızca teknoloji ile değil, aynı zamanda teknolojinin gücünü, kuruluş için yol açabilecek değişiklikleri benimseyen bir kültürle bir araya getirmektir.

 

Kullanıcı Deneyiminin Büyüyen Önemi

Müşteri deneyimi (çalışanlar dahil), herhangi bir dijital dönüşümün nihai hedefidir. Müşteriler dijital dönüşüm devam ederken her zamankinden daha temkinli davranmalıdır. Çünkü dijital dönüşüm müşterileri değersiz ve ihtiyaçlarına uygun olmayan markalardan uzaklaşacaklardır. Bir üst düzey kullanıcı deneyimi, müşterileri markanızla ilgilenmek ve etkileşimde bulunmak için mükemmel bir yoldur. Bu kapsamlı bir süreçtir. Müşterilerin, işletmenizle etkileşime geçebilecek her yerde, deneyimin tutarlı ve olumlu olması gerekir. Örneğin girişimciler, müşterilerin nereden geldiğini (bir sosyal medya platformu, bir blog veya başka bir yerde) keşfetmek için analitiği kullanabilir ve etkileşimi bu yüksek trafik alanlarında düzene sokabilir. Her dokunma noktası önemlidir ve dönüşümün başında gelenler, sürtüşme noktasına bakılmaksızın, sürtünmeyi gidermek ve her müşteriye yönelik deneyimi arttırmak için sürekli istemektedir.

 

İnovasyon

Proaktif yenilik, gelişen bir pazarda rekabet gücünü korumanın en iyi yollarından biridir. Yeni teknolojinin değerlendirilmesi, test edilmesi, analiz edilmesi ve her zamankinden daha hızlı karar verilmesi gerekmektedir. İşletmeler artık hiçbir zaman gerçek değer sunmayan yeni araçlar kullanıp zaman ve kaynakları harcamayı göze alamazlar. Bu, “Daha başarılı olmak için hızla başarılı ol” mantığı anlamına gelmektedir. Bazı projeler hemen işe yarayacak, bazıları önemli öğrenme eğrilerine sahip olacaktır. Kuruluşunuz fikirden uygulamaya ne kadar hızlı gidebilirse o kadar çok pazar ve iç iş modelini dönüştürmek ve hatta bozmak için fırsatlar kucaklayabileceklerdir. Bir şirketin, yeni teknolojinin kolayca entegre olabileceği veya en azından teşvik edildiği uyarlanabilir bir kültüre sahip olması durumunda, bu işletme uzun vadeli bir başarı için kurulmuş olur.

 

Uzak İşgücünü Kucaklamak

Genç profesyoneller, hatalarını telafi etme esnekliğini tercih ederler. Mobil teknoloji ve bant genişliği çoğalması, işletmelerin dünyanın herhangi bir yerinde en iyi yetenekle bağlantı kurmalarına (ve koruyabilmelerine) izin verir. Sözleşmeli ve serbest çalışanlar, evde veya sahilde otururken çalışabilme becerilerini geliştirmelilerdir. Bu sayede şirketler, herhangi bir saat diliminde mevcut en yetenekli çalışanı seçme kabiliyetinden yararlanırlar. İşletmelerin dijital dönüşümleri telekomünikasyon yeteneklerini desteklemeyi sürdürdükçe, uzaktan işlemler için heyecan verici yeni gelişmeler ve fırsatlar görebiliriz.

 

Uygulama Programı Arabirimleri (API):

Dijital dönüşüm doğal olarak bilgi teknolojilerinin çeviklik ihtiyacını desteklemektedir. Teknolojinin yaşayabilirliği için birden fazla yola ihtiyacı vardır; aksi takdirde değerleri hızla düşer. API’ler gerçek dijital dönüşümü kucaklamak için gizli bir silahtır. Şirketler, daha fazla ve en iyi nesil teknolojiyi birbirine bağlamaya çalıştıklarından, API’ların mümkün kılınmasında büyük rol oynayacaktır. Bir platforma bağlanmak zorunda kalmak yerine API, hızlı ve esnek bir ekosistemde birleşmek için birden fazla platformun kapılarını açacaktır. Bazı yazılım ve teknoloji şirketleri, pastayı paylaşma anlamında bu değişime direnebilirler, ancak en iyi kullanıcı deneyimini oluşturan teknolojiyi kullanmaya çalışan şirketler için genellikle birden fazla sağlayıcıdan kaynak bulmak gerekmektedir.

 

Büyük Veri (Big Data) ve Analitik

Büyük verilerin iş dünyasındaki önemi inanılmaz derecede büyüktür. Dünyada baş döndürücü miktarda değerli veri olduğunu biliyoruz, ancak az sayıdaki şirket onu maksimum etki için kullanmaktadır. Analitik, müşterilerin nasıl düşündüklerini, istediklerini ve piyasanın markanızı nasıl gördüğünü göstererek işletmenizi yönlendirir. Dijital Dönüşüm çağında, neredeyse her şey ölçülebilir. 2017 de bu, işletmelerin nasıl işlediğinin temel taşı olacaktır. Her önemli karar veri ve analitik uygulama ile desteklenmelidir.

Dijital Dönüşüm, Nesnelerin İnterneti (IoT) Tarafından Yürütülür

Büyük verilerin pazarlamacılar için ne kadar paha biçilmez olduğunu söylerken IoT, müşterinin zihnine ölçülemeyen bir bakış açısı sunar. Ayrıca, daha verimli şehirler ve daha yalın işletmeler yaratmaya yardım ederek günlük yaşamın çalışma şeklini de değiştirir. İşletmeler ve müşteriler 2017’de de yoğun bir şekilde IoT’den yararlanmaya devam edecektir. 2020’ye kadar tahmini 50 milyar IOT sensörü bulunacağını düşünürsek bu, aynı zamanda eski iş modelleri için yıkıcı bir etkiye sahip olacaktır.

 

Akıllı Makineler ve Yapay Zeka (AI) Büyük Bir Yol Alacak

Teknoloji ile olan ilişkilerimiz 2019 yılında da gelişmeye devam edecek. Yakında makineler ortamlarını öğrenip kendi ortamlarına adapte olacaklar. AI, uzun zamandan beri bilimkurgu dünyası olarak düşünülmüştü, ancak teknoloji geliştikçe AI da bir gerçek haline geldi. Gelişmiş öğrenme makineleri, düşük beceri gerektiren işleri değiştirebilirken, AI’lar yoğun karmaşık sorunları çözmek için insan profesyonelleriyle işbirliği yapabilir. AI, bilişim dünyasındaki en yıkıcı güçlerden biri haline gelecektir.

Bu yeni trendlerin ve teknolojilerin 2019’daki dijital dönüşüm çabalarının merkezinde olacağını ve birçoğunun önümüzdeki yılın çok ötesine geçeceğini düşünmekteyiz. Teknolojisini ve kültürünü hızla değiştirebilen bir organizasyon kurma ihtiyacı, sadece işin aksaması durumunda yaşamakla kalmayıp, işi bozan bir iş modeli oluşturmak için çekirdek olacak olan dijital dönüşüm artık bir seçenek değil çevik, uyarlanabilir ve değişimin tek sabit olduğu geleceğe doğru gelişmek üzere tasarlanmış bir olgu halini alacaktır.